مبانی کار افرینی دکتر غلامحسین حسینی نیا7
نوشته شده توسط : محمد رضا ثمری

مصاحبه با كارآفرين

 

اطلاعات عمومي

نام و نام خانوادگي: بهرام بهنام، سن: 46، متولد: 1345، ساكن: تهران، سطح تحصيلات و رشته: لیسانس مکانیک، تجربه كار: 20سال، وضعيت تاهل: متاهل، تعداد فرزند: 2

تعداد كسب و كارها: 1

عنوان هر كسب و كار: صنایع آرد

مكان: تهران، محصولات: ماشین آلات کارخانجات آرد، سابقه فعاليت: 12سال، تعداد كاركنان: 3نفر، حجم توليد: متوسط، فروش ساليانه: متغیر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مصاحبه

انگيزه ها و عوامل محرك شما براي كارآفريني چه بود؟

نیاز بازار و نبود متخصص مجرب در کشور

شروع شما از ايده محصول بود يا اطلاع از نياز بازار؟ موقعيت برخورد با موضوع را شرح دهيد.

هردو مورد-وجود عرضه و تقاضا در بازار

تعداد و نوع فرصت هاي شناسايي شده را بگوييد.

باتوجه به نبود امکانات کافی در کشور به فکر طراحی دستگاه های مورد نیاز کردم که بیشتر مصرف داخلی دارد.

تعداد و نوع فرصت هاي بهره برداري شده شده را بگوييد.

زیاد-در صنعت آرد در کشور فرصت های زیادی وجود دارد.

فرايند شناسايي نياز بازار و شناخت فرصت را بگوييد.

با داشتن سابقه خانوادگی و تحصیل در خارج از کشور و شناخت بازار ایران شروع به تولید کردم.

نقش دانش، تجربه، روابط اجتماعي و دسترسي به منابع و بازار در هر مرحله از فرايند شناسايي نياز بازار و شناخت فرصت را بگوييد.

با دانش بر اینکه نیاز بازار در حال حاضر چگونه است و همچنین تجربه لازم و روابط اجتماعی بالا در بین کارخانجات باعث پیشرفت من در این عرصه گردید.

شرايط كارآفرين در زمان شناسايي نياز بازار و شناخت فرصت چگونه بوده است؟

باتوجه به اینکه خانواده در این زمینه فعالیت داشتند و از بنیان گذاران صنعت آرد کشور هستند باعث شد تا به فکر ایجاد چنین کاری بیفتم.

اطلاعات و داده هاي پراكنده و ناپيوسته موجود را چگونه به هم ربط داديد و به تصوير ذهني يكپارچه رسيديد؟

باتوجه به تحصیل در خارج از کشور و مشاهده چگونگی کار در آنجا باعث شد یک تصویر ذهنی و شروع فعالیت بنده گردد.

تفاوت موقعيت، مشاهدات و اطلاعات شما با ديگران چه بود كه شما اين فرصت را زودتر از ديگران شناختيد؟

استفاده به موقع از شرایط و با دید جهانی و گسترده ای که این کار داشت باعث گردید تا شروع به فعالیت کرده و در این عرصه به شهرت برسم.

تفاوت شما با ديگران در چگونگي مشاهده، تفكر، شناسايي و حل مساله چيست؟

در درجه اول همیشه سعی بر آن دارد که خودم را جای مشتری گذاشته و از دید آن به مساله نگا کنم و همچنین گذاشتن وقت و زمان برای کار

تفاوت شما با ديگران در چگونگي دريافت اطلاعات، يادگيري و ارزيابي چيست؟

گرفتن اطلاعات مورد نیاز از مشتری و سعی در دادن بهترین پیشنهاد به آن.هدف ما فقط فروش محصول نیست بلکه سعی بر آن داریم تا باتوجه به نیاز مشتری دستگاهی را به آن مشتری پیشنهاد دهیم تا از آن نهایت استفاده را ببرد.

نگاه شما به فرصت چيست؟ آيا در محيط وجود دارد و بايد آن را پيدا كرد يا وجود ندارد و بايد آن را ايجاد كرد؟

فرصت های شغلی یا هستند یا باید آنها را ایجاد نمود و برای من هردو صدق می کند و بستگی به نیاز بازار سعی در ایجاد آن می کنم.

 

 

مخاطره پذيري شما در برابر محاسبه و استدلال براي پذيرش پيامدهاي يك اقدام كسب و كار چگونه است؟

هرکاری مشکلات خود را به همراه دارد اما باتوجه به درنظر گرفتن تمامی موانع سعی بر آن داریم تا کمترین اشتباه را در کار داشته باشیم و تا از انجام کاری اطمینان نیافتیم دست به آن کار نمی زنیم.

فرايند ارزيابي و انتخاب فرصت را بگوييد.

به نظر من شانس یعنی بتوانی از فرصت های بوجود آمده نهایت استفاده را ببری و با انتخاب درست به بهترین نتیجه برسی

مبناها و شاخص هاي ارزيابي فرصت ها و تصميم گيري انتخاب فرصت چه بود؟

نبود فرد مجرب-نیاز بازار-شناخت کافی و لازم از بازار-داشتن تخصص لازم

ميزان اتكا به گردآوري و تحليل داده ها در برابر شهود، ابتكار و احساس دروني چقدر بود؟

در ابتدا باتوجه به دانسته های قبلی و شخصی و در نهایت با کسب تجربه بیشتر

فرايندي كه طي آن دانش و اطلاعات شما تكميل گرديد و باور به وجود فرصت در شما ايجاد شد، چه بود؟

با کسب تجربه بیشتر و کمک گرفتن از متخصصان خارج از کشور

چگونه به اين نتيجه رسيديد كه بهره برداري از فرصت براي شما مطلوبيت دارد؟

به دلیل کمبود متخصص مجرب در این صنعت و با داشتن دانش کافی در این فرایند پی به مطلوب بودن شرایط بردم

عوامل موثر بر ميزان جست و جو براي اطمينان از وجود فرصت و امكان بهره برداري از آن چه بود؟

شناخت کافی از نیاز کارخانجات-نبود امکانات لازم در کشور

 

فرايند ايجاد آمادگي و زمينه سازي براي بهره برداري از فرصت چه بود؟

استفاده از خوشنامی خانواده که در این صنعت داشتند یکی از زمینه های شروع کار بود.

مبناها و شاخص هاي اطمينان از آمادگي كارآفرينانه و پتانسيل كارآفريني چه بود؟

خلاق بودن ایده و شروع به دادن طرح هایی که تا به حال در کشور انجام نشده بود.

ارزش پيشنهادي شما براي مشتري چه بود و چرا فكر مي كرديد كه مشتري هم آن را مي پذيرد؟

اگر که همیشه با دید اینکه حق با مشتری است و استفاده از قانون مشتری مداری کار کرده ام و همیشه سعی بر آن دارم که نیاز مشتری را به بهترین شکل و با بهترین کیفیت ارائه دهم.

اهداف شما در آغاز کسب و کارتان چه بود و موفقیت هاي شما چیست؟

شروع یک فعالیت جدید در کشور که کمبود آن را احساس می کردم و بزرگترین موفقیت من کسب اطمینان 100درصد مشتری هنگام خرید از ما است.

عوامل حیاتی(کلیدی) موفقیت شما چیست؟

اطمینان-صداقت در کار-مشتری مداری

موفقيت كارآفريني چگونه قابل ارزیابی است؟ به عبارت دیگر موفقیت فرايند كارآفريني را در هر مرحله با چه معیاری می توان سنجید؟

با گذشت 12 سال فعالیت در این زمینه و با جلب اطمینان مشتری و با داشتن صداقت کار توانستن در این صنعت جایگاه ویژه ای برای خود باز کنم که تمامی مشتریان با خیالی آسوده از ما خرید کنند که باعث افتخار من است و هیچ وقت از اطمینان مشتری سوء استفاده نکرده ام.

 

 

 

 

 

مصاحبه با كارآفرين

 

اطلاعات عمومي

نام و نام خانوادگي:محمد  حسن اوغلی، سن:30، متولد: 1361، ساكن: تهران، سطح تحصيلات و رشته: فوق دیپلم مکانیک، تجربه كار: 8سال، وضعيت تاهل:مجرد، تعداد فرزند:-

تعداد كسب و كارها: 1

عنوان هر كسب و كار:طراحی و تولید مصنوعات پلاستیکی

مكان: تهران، محصولات: کلیه لوازم و وسایل ساخته شده از جنس پلاستیک  ، سابقه فعاليت:4سال، تعداد كاركنان: 6نفر، حجم توليد:متغییر ، فروش ساليانه:به علت سابت نبودن محصول عدد مشخصی قابل ارائه نیست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مصاحبه

انگيزه ها و عوامل محرك شما براي كارآفريني چه بود؟

کسب درآمد شخصی و ایجاد شغل برای دیگران

شروع شما از ايده محصول بود يا اطلاع از نياز بازار؟ موقعيت برخورد با موضوع را شرح دهيد.

تقریبا میتوان گفت هردو موضوع باعث شروع کار شد. چون هم مربوط به رشته تحصیلی من میشد و علاقه به این کار. همچنین علاقه به فعالیت شغلی در رشته تحصیلی.

تعداد و نوع فرصت هاي شناسايي شده را بگوييد.

ابتدا از تولید محصولی که ایده آن از یکی از مشتریان بود شروع شد که این روند کار پس از کسب تجربه با تغییری جزئی تبدیل شد به اینکه ما ایده های خود را نیز در کنار تولید برای مشتریان عملی کنیم.

تعداد و نوع فرصت هاي بهره برداري شده شده را بگوييد.

تعداد فرصتهای بهره برداری شده طی 4 سال گذشته بسیار بوده .

فرايند شناسايي نياز بازار و شناخت فرصت را بگوييد.

پس از کسب تجربه در راه تولید به سفارش مشتریان و نوع عرضه کالا به بازار توسط آنها، نوع و جنس نیاز بازار مشخص میشود.

نقش دانش، تجربه، روابط اجتماعي و دسترسي به منابع و بازار در هر مرحله از فرايند شناسايي نياز بازار و شناخت فرصت را بگوييد.

مسلما برای انجام و یا شروع هر کاری باید دانش آن کار را داشت.همچنین داشتن روابط اجتماعی با افراد مشغول در کسب و کار مورد نظر بسیار مهم است.زیرا میتوان بهتر از نیاز و وضعیت بازار مطله شد و همچنین از تجربیات آنها استفاده کرد.همچنین داشتن روابط اجتکاعی با افراد مرتبط با کار میتواند در ارائه بهتر محصول به بازار کمک شایان توجهی بکند.

عوامل موثر)محيطي، سازماني و فردي(در هر مرحله از فرايند شناسايي نياز بازار و شناخت فرصت را بگوييد.

متاسفانه در بازار کشور ما حجم کپی برداری از تولیدات دیگران بسیار بالاست و کمتر کسی حاضر به ریسک کردن در تولید محصولی جدید میشود.البته نبود ثبات کافی در بازار نیز تاثیر گذار میباشد. همچنین کمبود سرمایه اولیه و نبود سیستم ارائه سرمایه به تولید کنندگان باعث رکود میشود.

شرايط كارآفرين در زمان شناسايي نياز بازار و شناخت فرصت چگونه بوده است؟

داشتن دانش مربوطه و روابط اجتماعی مناسب جهت دسترسی به بازار فروش.

اطلاعات و داده هاي پراكنده و ناپيوسته موجود را چگونه به هم ربط داديد و به تصوير ذهني يكپارچه رسيديد؟

با مطالعه دقیق بازار و استفاده از تجربیات همکاران مشغول.

تفاوت موقعيت، مشاهدات و اطلاعات شما با ديگران چه بود كه شما اين فرصت را زودتر از ديگران شناختيد؟

داشتن تحصیلات مرتبط با کار و روابط اجتماعی مناسب با همکاران مشغول در کسب مورد نظر.

تفاوت شما با ديگران در چگونگي مشاهده، تفكر، شناسايي و حل مساله چيست؟

ارزیابی مناسب بازار

تفاوت شما با ديگران در چگونگي دريافت اطلاعات، يادگيري و ارزيابي چيست؟

داشتن همکاران با تجربه

نگاه شما به فرصت چيست؟ آيا در محيط وجود دارد و بايد آن را پيدا كرد يا وجود ندارد و بايد آن را ايجاد كرد؟

فرصت توسط دیگران یا خود ما ایجاد میشود.

مخاطره پذيري شما در برابر محاسبه و استدلال براي پذيرش پيامدهاي يك اقدام كسب و كار چگونه است؟

تلاش برای حل موضوع نه جهت خالی کردن میدان.

فرايند ارزيابي و انتخاب فرصت را بگوييد.

طبق توضیحات قبلی با داشتن دانش و استفاده از تجربیات دیگران و مطالعه دقیق وضعیت بازار.

مبناها و شاخص هاي ارزيابي فرصت ها و تصميم گيري انتخاب فرصت چه بود؟

مقاسیه نیاز بازار با توان ارائه خدمات به بازار

ميزان اتكا به گردآوري و تحليل داده ها در برابر شهود، ابتكار و احساس دروني چقدر بود؟

بسیار زیاد.

فرايندي كه طي آن دانش و اطلاعات شما تكميل گرديد و باور به وجود فرصت در شما ايجاد شد، چه بود؟

داشتن دانش و روابط اجتماعی ومقاسیه نیاز بازار با توان ارائه خدمات به بازار

چگونه به اين نتيجه رسيديد كه بهره برداري از فرصت براي شما مطلوبيت دارد؟

مقاسیه نیاز بازار با توان ارائه خدمات به بازار

عوامل موثر بر ميزان جست و جو براي اطمينان از وجود فرصت و امكان بهره برداري از آن چه بود؟

میزان سود دهی و میزان سرمایه مورد نیاز

فرايند ايجاد آمادگي و زمينه سازي براي بهره برداري از فرصت چه بود؟

ایجاد سرمایه و آمادگی محیطی جهت بهره برداری

مبناها و شاخص هاي اطمينان از آمادگي كارآفرينانه و پتانسيل كارآفريني چه بود؟

ارزیابی و ایجاد فرصت مناسب

ارزش پيشنهادي شما براي مشتري چه بود و چرا فكر مي كرديد كه مشتري هم آن را مي پذيرد؟

نیاز مشتری را نسبت به نیاز خود بررسی کردکه آیا محصول ارائه شده به بازار نیاز مرا برطرف میکند؟

اهداف شما در آغاز کسب و کارتان چه بود و موفقیت هاي شما چیست؟

کسب سود بیشتر و ایجاد شغل برای دیگران و ارائه ایده های خود به بازار

عوامل حیاتی(کلیدی) موفقیت شما چیست؟

مطالعه وضعیت بازار و استفاده از تجربیات دیگران

موفقيت كارآفريني چگونه قابل ارزیابی است؟ به عبارت دیگر موفقیت فرايند كارآفريني را در هر مرحله با چه معیاری می توان سنجید؟

با مشاهده عکس العمل بازار نسبت به محصول یا خدمات ارائه شده.

 




:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: